Telefonsparrning

Telefonsparrning

Bli av med telefonskräcken och hjälp dina anställda att sälja möten eller produkter via telefon.

Vi får ”kickar” av att boka möten och att föda affärsmöjligheter. För oss är telefonförsäljning vår vardag. Vi lyfter luren 4-5 gånger i timmen och tiotals gånger om dagen. Vi vet nämligen att försäljning handlar om statistik. Desto oftare vi ringer, desto mera resultat får vi.

Med vår telefonsparrnings skolning lär vi våra kunder att göra framgångsrika försäljningssamtal – oavsett om du säljer möten, produkter eller tjänster.

I tjänsten lär vi ut hur man gör sin egna försäljningspitch och telefonmanus, vi övar även på att hantera dom vanligaste invändningarna och hur du kan avsluta affären. Den viktigaste delen är att vi skapar ett ordentligt frågebatteri. När grundarbetet är klart, börjar utbildningen. Vår utbildare sitter brevid telefonförsäljaren och guidar försäljaren genom att skriva instruktioner på pappret eller frågor.Efter samtalet går vi tillsammans igenom saker som skall korrigeras och fortsätter efteråt med ett nytt telefonsamtal. Säljaren får öva själv mellan sessionerna på sakerna säljaren har lärt sig, efter det görs uppföljningsamtal där utbildaren följer med hur utvecklingen har gått. Denna processbaserade träningsmetod ger resultat- säljaren lär sig något nytt i varje session och får öva på det i praktiken.

Telefonförsäljningsparrning är en effektiv utbildning för alla som gör försäljningsarbete. Det bästa är att utbildaren ger feedback under och efter riktiga telefonsamtal – När en erfaren säljaren ger guidning uppstår nya insikter och säljaren utvecklas. Vi har utbildat våra egna försäljare på samma sätt och vi vet att denna sparrningsmodell fungerar.

Minsta sparrningstiden är 2 timmar * 3 utbildningstillfällen totalt. 150 * 3= 450 €. Vi debiterar 20 €/h + resekostnader för restid till annan plats. Tillkommer moms på priset.

Intresserad?

Ta kontakt och fråga mera:

Christoffer Lundström

Tel. 0500162423 , christoffer@chl.fi